Όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σταμάτησαν τα «παιχνίδια»… Τα 10 κορυφαία αμάξια σε design!
Μετά τα «μουράτα» του ’60, ακολουθούν τα «στιλάτα» του ’70. Το concept ίδιο: μόλις δεις ένα στιλάτο αυτοκίνητο, το καταλαβαίνεις αμέσως! Αυτό ήταν και το βασικό κριτήριο για την ένταξη ενός αμαξιού στη λίστα των top 10 της δεκαετίας του 1970 σε εμφάνιση…
Triumph TR6 (1969-76)
Το 6κύλινδρο TR6 αποδείχτηκε πιο δυνατό και διασκεδαστικό στην οδήγηση από πολλούς ανταγωνιστές του. Ακόμα και από τα θηριώδη muscle cars που όργωναν την Αμερική…
Plymouth 'Cuda (1970-74)
Η «μπουσταρισμένη» έκδοση του στάνταρ Barracuda κυκλοφόρησε με θηριώδη κινητήρα, «κακό παρουσιαστικό» (δες τους αεραγωγούς κάτω από το καπό) και τα πιο χτυπητά χρώματα στην ιστορία της αυτοκίνησης! Χαρακτηριστικό δείγμα αισθητικής του ’70 δηλαδή.
Buick Riviera «Boattail» (1971-73)
Κανείς δεν ξέρει πώς προέκυψε το διχαλωτό πίσω κόψιμο, η Boattail έγινε ωστόσο το πιο αγριωπό πολυτελές όχημα του καιρού του. Τόσες και τόσες αμερικάνικες ταινίες του ’70 είναι έτοιμες να το αποδείξουν.
Datsun 240Z (1970-73)
Πρόκειται για το όχημα που έδειξε στον κόσμο ότι οι Ιάπωνες μπορούν να παρτάρουν! Το Ζ ήταν γρήγορο, φτηνό και οδηγικά συναρπαστικό. Και μιλάμε για το 1970 έτσι;
BMW 3.0 CS (1971-75)
Όσο κι αν η 2002 ήταν το ορόσημο της BMW, εμείς προτιμούμε τη δυνατότερη και πιο «γωνιώδη» 3.0, η οποία παρεμπιπτόντως άνοιξε τον δρόμο για τα θηριώδη coupe της σειράς 6, αλλά και για τη θρυλική γραμμή των μοντέλων Μ.
Volvo P1800 ES (1971-73)
Το «ES» σήμαινε «Estate» και υποδήλωνε ότι αυτή η κουκλίστικη εκδοχή του Ρ1800 προοριζόταν για την εξοχή. Δείχνει πάντως ωραίο παντού…
GTO Judge (1969-71)
Λίγο πριν η εποχή των muscle cars πέσει σε δυσμένεια, η GM πρόλαβε να ρίξει στην αγορά μια σειρά «αντρικών» μοντέλων, με κτηνώδη δύναμη και αρρενωπή εμφάνιση. Το Judge ήταν η επιτομή των προσπαθειών αυτών, η ενσάρκωση του απολαυστικού αυτοκινήτου!
Jaguar XJS (1976-96)
Τι μπορεί να είναι πιο στιλάτο από μια πανώρια 12κύλιδρη Jaguar; Τίποτα! Γι’ αυτό και συνέχισαν να την παράγουν για 30 ολόκληρα χρόνια. Όσο για το «S», σήμαινε «Salοon», δηλαδή έξτρα πολυτέλεια, ακόμα πιο πολυτελής από την ήδη υπερπολυτελή XJ…
Lamborghini Countach (1971-78)
Εννοείται πως αν τη συναντούσες στις αρχές της δεκαετίας του ’70 θα έπαιρνες όρκο πως πρόκειται για αυτοκίνητο που ήρθε κατευθείαν από το μέλλον! Και υπό μία έννοια, αυτό ήταν αληθές. Τι άλλο να σταθεί δίπλα της;
Porsche 928 (1978-1995)
Οι απανταχού θαυμαστές της Porsche στραβομουτσούνιασαν όταν κυκλοφόρησε το 8κύλινδρο αυτό coupe, με την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Άσε που ποτέ δεν κατάφερε να αντικαταστήσει την 911, όπως και προοριζόταν. Ωστόσο, το λιτό αυτό πορσικό έγινε κλασικό με τον δικό του ήσυχο και αθόρυβο τρόπο. Και του αξίζει μια θέση στη λίστα…
Μετά τα «μουράτα» του ’60, ακολουθούν τα «στιλάτα» του ’70. Το concept ίδιο: μόλις δεις ένα στιλάτο αυτοκίνητο, το καταλαβαίνεις αμέσως! Αυτό ήταν και το βασικό κριτήριο για την ένταξη ενός αμαξιού στη λίστα των top 10 της δεκαετίας του 1970 σε εμφάνιση…
Triumph TR6 (1969-76)
Το 6κύλινδρο TR6 αποδείχτηκε πιο δυνατό και διασκεδαστικό στην οδήγηση από πολλούς ανταγωνιστές του. Ακόμα και από τα θηριώδη muscle cars που όργωναν την Αμερική…
Plymouth 'Cuda (1970-74)
Η «μπουσταρισμένη» έκδοση του στάνταρ Barracuda κυκλοφόρησε με θηριώδη κινητήρα, «κακό παρουσιαστικό» (δες τους αεραγωγούς κάτω από το καπό) και τα πιο χτυπητά χρώματα στην ιστορία της αυτοκίνησης! Χαρακτηριστικό δείγμα αισθητικής του ’70 δηλαδή.
Buick Riviera «Boattail» (1971-73)
Κανείς δεν ξέρει πώς προέκυψε το διχαλωτό πίσω κόψιμο, η Boattail έγινε ωστόσο το πιο αγριωπό πολυτελές όχημα του καιρού του. Τόσες και τόσες αμερικάνικες ταινίες του ’70 είναι έτοιμες να το αποδείξουν.
Datsun 240Z (1970-73)
Πρόκειται για το όχημα που έδειξε στον κόσμο ότι οι Ιάπωνες μπορούν να παρτάρουν! Το Ζ ήταν γρήγορο, φτηνό και οδηγικά συναρπαστικό. Και μιλάμε για το 1970 έτσι;
BMW 3.0 CS (1971-75)
Όσο κι αν η 2002 ήταν το ορόσημο της BMW, εμείς προτιμούμε τη δυνατότερη και πιο «γωνιώδη» 3.0, η οποία παρεμπιπτόντως άνοιξε τον δρόμο για τα θηριώδη coupe της σειράς 6, αλλά και για τη θρυλική γραμμή των μοντέλων Μ.
Volvo P1800 ES (1971-73)
Το «ES» σήμαινε «Estate» και υποδήλωνε ότι αυτή η κουκλίστικη εκδοχή του Ρ1800 προοριζόταν για την εξοχή. Δείχνει πάντως ωραίο παντού…
GTO Judge (1969-71)
Λίγο πριν η εποχή των muscle cars πέσει σε δυσμένεια, η GM πρόλαβε να ρίξει στην αγορά μια σειρά «αντρικών» μοντέλων, με κτηνώδη δύναμη και αρρενωπή εμφάνιση. Το Judge ήταν η επιτομή των προσπαθειών αυτών, η ενσάρκωση του απολαυστικού αυτοκινήτου!
Jaguar XJS (1976-96)
Τι μπορεί να είναι πιο στιλάτο από μια πανώρια 12κύλιδρη Jaguar; Τίποτα! Γι’ αυτό και συνέχισαν να την παράγουν για 30 ολόκληρα χρόνια. Όσο για το «S», σήμαινε «Salοon», δηλαδή έξτρα πολυτέλεια, ακόμα πιο πολυτελής από την ήδη υπερπολυτελή XJ…
Lamborghini Countach (1971-78)
Porsche 928 (1978-1995)
delamagen
Απλά μας ενδιαφέρει να ακούγονται όλες οι απόψεις χωρίς λογοκρισία.
Τα Μπουλούκια
Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από Ελληνικές και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.